Donderdag 8-6-2016 - Reisverslag uit Paracas, Peru van Jos Mieke Wally en Lea Peru reis - WaarBenJij.nu Donderdag 8-6-2016 - Reisverslag uit Paracas, Peru van Jos Mieke Wally en Lea Peru reis - WaarBenJij.nu

Donderdag 8-6-2016

Door: Lea

Blijf op de hoogte en volg Jos Mieke Wally en Lea

11 September 2016 | Peru, Paracas

4 uur in de ochtend wakker, thuis is het nu 11.00 uur.
Dan maar aan deze blog beginnen en het reisverslag nog eens doornemen.
Om 7.00 uur koffie en 7.30 uur een scrumbled egg.
Koffers zijn ingepakt, 8.15 uur belt onze gids, we starten de dag op tijd.
Onze chauffeur Perla, voor de afwisseling dezelfde als gisteren, is nu minder gehaast in de overvolle stad. Onze gids van vandaag is Geraldine, een leuke vlotte dame die zeer geamuseerd kan vertellen over de historie van het land.
We bekijken alle bezienswaardigheden van Lima, de stadswacht, mooie gebouwen en een zeer oud klooster. Heel jammer dat we geen foto’s mochten maken, maar tja alle regels zijn er om overtreden te worden, toch??......
Stiekem werd er een foto gemaakt van schedels, beenderen en graven in de zeer bijzondere grafkelder.
Dit was zeer zeker de moeite om te zien, vlgs Geraldine lagen er zeker 25.000 mensen begraven en aan de beenderen te zien waren de mensen ( zoals we weten van Peruanen ) wel erg klein. Het is nog vroeg 10.30 uur als we iets heel gezelligs zien……. Een café waar ze het lokale drankje van het land serveren, binnen ziet het er geweldig uit, Geraldine verteld dat dit het oudste gebouw van de stad is en ze het in originele staat willen houden, te vroeg voor een drankje????? waarom, we hebben vakantie, en ergens op de wereld is het zeker 20.00 uur en dus tijd voor een drankje. Geraldine bedankt, maar is snel over te halen en doet gezellig mee, de mannen puur Pisco en wij de mix. Nou goed gekeurd hoor, en nog gezellig vervolgen wij onze stadswandeling.
We vervolgen onze reis en Perla zet ons af bij een groot busstation, gelukkig, want dit hadden we nooit gevonden, we nemen afscheid van Geraldine en Perla, drinken nog een kop koffie en kunnen al aan boord. Busonderneming CRUS DEL SUR, mooie dubbeldek bussen waarin onze stoelen gereserveerd zijn op het bovenste dek zodat we een mooi uitzicht hebben over de komende 3 uur waarin we onze trip zullen vervolgen naar PARACAS.
De eerste stop moeten we de bus verlaten nadat we door een zeer zanderige vlakte zijn gereden waar de zee rechts van ons ligt en we veel armzalige huizen tegen komen. 1 lange nieuwe tolweg, je kan je dus niet verrijden, aan de vele kruisjes en mini kapelletjes te zien is er al menigeen verongelukt.
Bij aankomst FF wachten op onze koffers en ja hoor PARTY BUS GROMOTKA staat al te wachten, tot nog toe mogen we niet klagen, alles loopt voorspoedig. Met een kleiner busje worden we vervoerd naar Pisco. Hotel San Jorge Residencial ziet er gezellig uit, mooie entree, schone kamers en in het restaurant leuke muziek waar een “mannenfeest “ aan de gang is, mannen strak in het pak dansend op de vloer waar het plaatselijk drankje stevig word genuttigd, wij nemen plaats Mieke en ik drinken een Pisco sour, een mix van Pisco/siroop/ijswater en geklopt gepasteuriseerd eiwit de mannen een biertje.
Hierna gaan we de stad in opzoek naar een eetgelegenheid, want er is net een groep Duitsers in het Hotel gearriveerd die plaats nemen in het restaurant waar de mannen klaar zijn met dansen.
We vinden een leuk stekje, een pizzeria en kijken onze ogen uit naar het straatbeeld. De kleine tuktuks rijden over en weer in de vreemdste uitvoeringen uitgedost. Op tijd naar bed, morgen 6.15 uur ontbijt, 7.10 uur volgens planning opgehaald worden.