Vrijdag 9-9-2016 - Reisverslag uit Paracas, Peru van Jos Mieke Wally en Lea Peru reis - WaarBenJij.nu Vrijdag 9-9-2016 - Reisverslag uit Paracas, Peru van Jos Mieke Wally en Lea Peru reis - WaarBenJij.nu

Vrijdag 9-9-2016

Door: Lea

Blijf op de hoogte en volg Jos Mieke Wally en Lea

11 September 2016 | Peru, Paracas

Weer voeg wakker, sober ontbijtje en om 7.15 uur worden we opgehaald, nu met een kleine stadsbus waarmee nog meer mensen worden opgehaald.
8.00uur vertrekt de boot naar de Ballestas eilanden, een boot met circa 40 mensen waarvan de “Kapitein” zich rot lacht als hij de cameralens van Wally en Jos ziet en er meteen een foto van moet maken.
Het leverde wel wat op, we zaten voorin de boot, de mooiste plek om te fotograferen en er werd alle moeite gedaan om de mooiste plekjes te zien en ons alles aan te wijzen.
Zeeroggen, Pelikanen, Jan van Gent, Pinguins, Aalscholvers, zeesterren, krabben, meeuwen heel veel voor onze lens gehad, wordt nog heel moeilijk om foto’s uit te zoeken.
10.30 uur weer aan land, na een cerveza en Mieke en ik proberen een koffie die niet te drinken is worden we om 11.00 uur gehaald met………. De kleine lijnbus, deze wordt onder weg gevuld met mensen die ook naar het Reserva Nacional Park gaan.
Een zeer gemêleerd gezelschap en de chauffeur vind het volgens ons leuk om soms niet op de net aangelegde weg te rijden, gelukkig kiept de bus niet om.
Dat de bus niet omkiepte kwam omdat er een Peruaan in zat die nog maar net op twee stoelen paste en op onze spullen paste als wij uitstapte, hij heeft de hele dag de bus niet verlaten en men bracht hem het eten!!!
Jammer we hebben hem niet uit de bus zien stappen, hadden heel graag gezien hoe hij uit het smalle deurtje kwam.
We hebben weer hele mooie foto momenten, de zee middenin de woestijn geen groen sprietje te zien alleen maar zand, gelukkig hebben we geweldig weer, een strak blauwe hemel, lekker windje de dag kan niet stuk.
Halverwege komen we bij de visafslag, we hebben geluk, er komen net allemaal boten binnen vol met sardientjes, als de mannen klaar zijn met uitladen wassen ze zich in de zee.
We nemen een maaltijd , een Pisco sour, cerveza en eten de lekkere maisnootjes die op tafel staan.
De vislucht kan ons het eten niet bederven maar is penetrant aanwezig. De pelikanen kunnen uit onze hand eten zo dicht bij staan ze. We vervolgen onze weg door de “ DESSERT “en worden als eerste afgezet bij CRUZ DEL SUR waar we moeten wachten op onze volgende trip, nu 3,5 uur reizen in de luxe bus naar Nasca.
Voor de allereerste keer loopt het niet volgens plan, de bus is 1 uur te laat.
We rijden, vinden het nu niet vreemd dat er zoveel kruisjes langs de wegen staan, zijn echter blij dat de chauffeur ons veilig afzet.
We komen om 22.00 uur in het geweldige Hostal Don Agucho aan.
Het is te laat om de straat op te gaan, we drinken een wijntje op de mooie binnenplaats, gaan vrij laat slapen en hebben het thuisfront belaagd met appjes in de vroege nacht!!

• 13 September 2016 - 10:26

Frans En Anneke:

Leuk jullie verhalen. De dikke man komt helemaal niet uit de bus.hij slaapt,eet en ...in de bus.
    Geniet van alle moois.