Zondag 11-9-2016 - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Jos Mieke Wally en Lea Peru reis - WaarBenJij.nu Zondag 11-9-2016 - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Jos Mieke Wally en Lea Peru reis - WaarBenJij.nu

Zondag 11-9-2016

Door: Lea

Blijf op de hoogte en volg Jos Mieke Wally en Lea

12 September 2016 | Peru, Arequipa

Nog FF het vervolg van gisteren.
De bus kwam weer te laat , wachten is dan lang, wel hebben we geamuseerd alle taferelen kunnen gade slaan.
Backpakkers die nog snel een kaartje kopen, mensen die zich a publiek FF omkleden, de "zeer "strenge controle voor de bus in te komen.
We kregen de tijd wel om, maar zullen morgenvroeg dus ook later aankomen.
Eindelijk nadat heel wat bussen in en uit zijn gegaan is de laatste bus voor ons.
We hebben geweldige plekken onderin de bus voorin, nemen meteen plaats, instaleren ons en vallen bijna om de bus heeft al gas gegeven er is haast. Mieke, Wally en ik nemen een zoplicon ( slaapmiddel ) met goed resultaat. Jos minder, heeft ons wel kunnen mededelen dat er om de 2,5 uur gewisseld werd van chauffeur, blij om te weten toch?!?!
6.00 uur wakker" het ontbijt "ligt op onze voeten, een ingepakt broodje en stukje cake, nee geen service wat we bij de KLM gewend zijn. Naar buiten kijkende vervolgen we de weg door de bergen, of en toe kom je een dorpje tegen, soms zie je een heel groen stuk dan, dan weet je dat daar de rivier loopt met vele dorpjes eromheen.
10.00uur aankomst Arequipa en PARTY BUS GROMOTKA staat te wachten, achteraf horen we dat de chauffeur daar al die tijd heeft zitten wachten op ons. Communiceren gebeurd hier dus niet.
Hij brengt ons naar Casona Solar, mooi geweldig entree en mooie kamers.
Allemaal wat opfrissen een Cerveza en SIGAROS voor WALLOS !!
Hij heeft het toch maar al die tijd weer volgehouden.
Een geweldig straatbeeld, allemaal mensen die je wat willen verkopen, taxi's die op en aan rijden, maar eerlijk niet opdringerig, niet vervelend.
Veel zwervers, bedelaars die altijd mooie plaatjes opleveren.
FF op zoek naar de flappentap en dan lopen we naar het mooiste plein van Peru Plaza de Armas.
GEWELDIG ontzettend mooie vooral witte gebouwen, het plein wat vol met mensen is, zeker op zondag, uitzicht op de met sneeuw bedekte vulkaan El Misti. Er zijn enkele missen in de kerken en daarom nog niet echt te bewonderen, dit dus morgen op het programma. We eten vervolgens op een leuk terrasje met volgens de mannen een leuke bediening!! weer het menu van de dag.
Soep en een lekker maal, maar zeer zeker niet zo lekker als gisteren, de stad is veel meer ingericht op het toerisme La Quenta 120 SOL.
Nog wat water, cakejes, chips e.d. gekocht en terug naar het hotel.
Wijntje, cerveza en de ogen vallen bijna dicht ondanks dat het nog erg vroeg is en 20.30 uur naar bed. Wel hebben de PICO PICO's MUSQITOS ons bemerkt en is ws Olanda bloed wel een lekker maaltje voor hen, na cica 20/25 steken, alleen Jos blijft buiten schot trekken we snel allemaal iets aan. Morgen uitslapen ?????? en de stad verder bezichtigen. De bedden liggen heerlijk en voordat Wallos terug is van zijn SIGAROS PAUSOS lig ik al te slapen.

• 13 September 2016 - 14:32

Mieke:

En wie heeft nu ECHT de mooiste foto van da dag Lea????

• 14 September 2016 - 13:51

Loes:

.... Ik ben aan het wachten op het reisverslag van maandag :P