Maandag 12-9-2016 dag 6 - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Jos Mieke Wally en Lea Peru reis - WaarBenJij.nu Maandag 12-9-2016 dag 6 - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Jos Mieke Wally en Lea Peru reis - WaarBenJij.nu

Maandag 12-9-2016 dag 6

Blijf op de hoogte en volg Jos Mieke Wally en Lea

16 September 2016 | Peru, Arequipa

UITSLAPEN !!!!!
Voor mij in ieder geval niet, oogjes al weer vroeg open, geprobeerd foto’s op deze blog te zetten, maar het vlot niet erg.
8.30 uur ontbijt, wat uitstekend is en dan naar Plaza de Armes.
Mieke ziet meteen langs de weg een peruaanse dame zitten die tasjes verkoopt, na wat overleg wat het precies kost en wat over en weer gelach wilt ze heel graag op de foto, zeker nadat ze het wisselgeld mag houden.
Niet zo druk als gisteren maar weer van alles te zien, we lopen door naar Santa Catalina Klooster.
Worden geholpen door een zeer vriendelijke Peruaan die ons in de drukte, trouwens voor iedereen, de weg over laat steken.
Wat vriendelijke mensen toch. We kopen kaartjes 160 SOL is 10 euro pp
Het maakt veel indruk dit klooster, een dorpje op zich, met een kruidentuin, wasserette, drukkerij, bakkerij, eigen cavia’s kweek en dus ook een slacht keukentje!!!!
We lopen uren rond, gaan dan naar het hotel terug drinken gezellig iets, nou ja , iets meer dan iets en gaan ipv de middag lunch het ’s avonds warm eten. Dit doen we op een terras boven de Plaza de Armes, waar we een geweldig uitzicht hebben op het plein.
Voordat je er bent probeert ieder restaurant “ je binnen te halen “ onze keus valt toch op de jonge man die altijd met…. Maybe later ….toch nog altijd blijft lachen.
Wallos had de avond ervoor de panfluiters al gehoord en ja hoor…. Wallos zijn avond kan niet meer stuk. De C.D. wordt gekocht en als toetje….. als ze horen “OLANDA “ spelen ze La Paloma Blanca.
Door het altijd drukke avond verkeer, de taxi’s blijven op en aan rijden en de grote hoeveelheid mensen op de straat, lopen we langzaam terug alles nog eens goed in ons opnemen, tenslotte vertrekken we morgen weer van het mooie Arequipa.
Als we toch nog snel een broodje kopen, ze ruiken zo lekker, als we de mevr. het wisselgeld laten houden, valt ze bijna om, dit zijn toch super momenten van onze al zeer mooie reis.
De avond willen we niet zoals de avond van te voren met PICA PICA MUSQITA, nee we pakken ons meteen goed in. Zoals gewoonlijk wordt er gezellig iets gedronken op de binnenplaats van ons Hotel en gaan iets later dan normaal naar bed.