Maandag 19-9-2016 - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Jos Mieke Wally en Lea Peru reis - WaarBenJij.nu Maandag 19-9-2016 - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Jos Mieke Wally en Lea Peru reis - WaarBenJij.nu

Maandag 19-9-2016

Blijf op de hoogte en volg Jos Mieke Wally en Lea

20 September 2016 | Peru, Cuzco

Vroeg op onze vrije dag, we zitten in Hotel Amerindia, een stads Hotel leuk van binnen en een stadstuin waar Wallos gelukkig kan roken.
Vandaag op eigen gelegenheid Cusco ontdekken en eens kijken of we iets zijn van de afgebrande kerk van gisteren?
Mieke voelt zich gelukkig iets beter, neemt een miniem ontbijt en daar gaan we, wat een drukke stad met ontzettend veel mooie kerken.
De meeste zijn gesloten, we doen rustig aan en vinden deze vrije dag eigenlijk wel lekker. tegenover ons Hotel ligt meteen de overdekte markt.
We zien van alles kijken onze ogen uit !!!
Kalkoenen, varkens, kippen, vis het ligt allemaal op een vreemde manier geslacht op rekken, tafels e.d. Mieke en ik houden ons er een beetje van weg, kijken naar de geweldige stoffen, tassen, hoeden, sjaals en alles wat er te koop wordt aangeboden en geweldig gezicht, hier kunnen we wel een tijdje blijven. Wallos en Jossos schieten heel wat foto's, ook zien we geiten die helemaal ingedroogd zijn??? waar dat voor is??
We willen nu een terrasje opzoeken en komen door heel wat winkels kopen veel te veel, hoe moet dat allemaal weer terug. We komen op het plein Plaza de Armas wat weer een geweldig zicht is, drinken iets en hier zitten is leuk, je ziet van alles.
Dan vervolgen we onze weg, maar hier komen we morgen terug ( met telelens ) we leken wel de MUPPETS alleen dan vier op een rij.
Weer de winkels en de straat verkopen, iedereen kan je wel iets aanbieden, ook horen we iedere keer MASSAGE MASSAGE ??? Ik zou het hokje met tafel waarin je eigenlijk komt te liggen wel willen zien !
Eten een lekker hapje op een buiten terras, gaan langzaam weer terug naar het Hotel, ik daar aan tegen, ga weer terug naar de overdekte markt. Kan het niet laten, koop daarom maar een extra rugzak om mee naar huis te nemen, kunnen we ook gebruiken voor de Amazone ( goede smoes toch ???) De prachtige Inca murenzijn van een ongeëvenaarde perfectie: de natuurstenen passen op de millimeter nauwkeurig en zijn zonder specie gemetseld. Ze hebben alle aardbevingen overleefd. De Spaanse invloeden wat het geheel weer heel mooi maakt, zijn ook duidelijk zichtbaar.
Als we 's avonds terug om een leuke eetgelegenheid op te zoeken is de mooie kerk open, er is een dienst, ongelofelijk! een bom volle kerk! We zien zelfs militairen die in vol ornaat de Kerk binnen komen marcheren, een bijzonder gezicht
We eten weer heerlijk en gaan 22.00 uur naar bed.
Morgen een stadstoer nadat we op het terrasje hebben gezeten!!! Als de MUPPETS.