Dinsdag 20-9-2016 dag 14 - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Jos Mieke Wally en Lea Peru reis - WaarBenJij.nu Dinsdag 20-9-2016 dag 14 - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Jos Mieke Wally en Lea Peru reis - WaarBenJij.nu

Dinsdag 20-9-2016 dag 14

Door: Lea

Blijf op de hoogte en volg Jos Mieke Wally en Lea

20 September 2016 | Peru, Cuzco

We zijn nu al 2 weken onderweg, wat gaat te tijd snel.
Cusco, benoemd als een van de mooiste steden van Peru gaan we vandaag met de gids bewonderen.
Het wordt ook wel Hoofdstad van het Inca rijk en de letterlijke vertaling is " navel van de aarde"
We zien ook tijdens onze wandelingen veel Indiaanse uiterlijke, vooral de muzikanten, waarvan we gisteren tijdens het diner van konden genieten.
We gaan met de bus naar Scsayhuaman , we laten ons weer verrassen.

's morgens als PAPARAZZIE op het balkon van een zeer gezellig en mooi restaurantje, waar de dag ervoor ook al gezeten hebben.
Je hebt een geweldig uitzicht op Plaze de Armas, waar zoals gewoonlijk weer veel te beleven valt.
De mannen laten hun schoenen poetsen!!! ik heb ( dacht ik ) een heel zielig schoenpoetsertje uitgezocht, Jos laat zijn schoenen door hem poetsen en ik wil foto's maken, oei oei oei !!! Wat wordt hij boos! we worden bijgestaan door de lokels, die ons aangaven, tikkend naar hun hoofd, dat klopt dar boven niet!! Jos zijn schoen had plots een andere kleur, de andere liet hij achterwege.
Even later kwam een nieuwe schoenenpoetser die het wel in orde zou maken!
De schoen werd met shampo gepoetst, de andere werd aangepast, op dat moment komt de "andere "gekke "schoenenpoetser, BOOS !!! trappen naar de andere en schelden. Plots allerlei hulp van de lokels, JAMMER ..... niet opgenomen, maar wel heel duidelijk dat we als toeristen niet door de bevolking in de steek worden gelaten, heel fijn om te weten.

We wachten om 13.30 uur op de gids, zoals we al dachten werden we bij andere groep gevoegd, jammer..... we bezoeken een kathedraal, Inca museum en rijden dan met een bus door naar Saqsayhuaman, Qéngo, Puka Pukara en Tambomachay. Dit allen bekende Incaruines, op het laatst een prachtig uitzicht over de stad.
DRUK DRUK DRUK veel toeristen.
We hebben nu een gids die allen maar zegt, HAKOU HALOU ( vlug vlug )
en closer, closer please.
Saqsayhuaman sprak hij uit als SEXY WOMAN
Je snapt natuurlijk de hilariteit SEXY WOMAN CLOSER CLOSER !!!!
2 Nederlandse jongens uit de groep kunnen er ook om lachen, samen letten we op wat oudere mensen waarvan we denken, hoe komen ze erbij om deze reis te boeken....
De binnenstad is afgesloten en als toetje.... een super smalle steile berg af om toch op plaats van bestemming uit te komen.....
Uiteindelijk komen we op Plaza de Armas, blij om terug te zijn, tot nu de minst interessante middag van alles, wel leuke mensen leren kennen, dus alles heeft zijn voor en tegen....
We eten weer bij Badgad, leren de eigenaar kennen die als we terug komen KROKETTEN voor ons wil maken, we laten ons verrassen.
Na een wijntje in het Hotel op tijd naar bed, morgen vroeg op Aquas Calientes dus de MACHU PICCHU op het programma, het hoogtepunt van deze reis.

• 21 September 2016 - 13:47

Marieke:

Weer een mooi reisverslag! Hopelijk morgen goed zicht op Machu Picchu!