Donderdag 22-9-2016 dag 16 - Reisverslag uit Aguas Calientes, Peru van Jos Mieke Wally en Lea Peru reis - WaarBenJij.nu Donderdag 22-9-2016 dag 16 - Reisverslag uit Aguas Calientes, Peru van Jos Mieke Wally en Lea Peru reis - WaarBenJij.nu

Donderdag 22-9-2016 dag 16

Blijf op de hoogte en volg Jos Mieke Wally en Lea

24 September 2016 | Peru, Aguas Calientes

Heeeeeel vroeg opgestaan 4.00uur, vlug ontbijten we denken vroeg te zijn !!! maar vele met ons ook !!!
Klaar, om 5.45 uur meteen maar vertrekken, zijn we te minste vroeg daar.
Als we naar het busstation lopen, wat 5 min duurde, weten we niet wat we zien, mensen, mensen, mensen.
Allemaal naar Machu Picchu en dat zo vroeg mogelijk na 2 á 300 mtr lopen mogen we aansluiten.
Heel veel mensen na ons ook, toen konden wij om hun gezichten lachen.
De eerste bus vertrekt om 5.30 uur.
26 Mercedes bussen met 40 mensen aan boord, wij zijn bus nr 21 dus.....800 mensen voor ons..... alleen die met de bus zijn gekomen, niet de Inca trail lopende meegeteld.
De rit naar boven, laten we het noemen, we zijn blij dat we goede chauffeurs in Peru hebben, het ontbijt houden we gelukkig binnen, al denkende aan de terugreis. De bussen die op gaan, moeten ook weer terug, op de weg naar boven, haarspeldbochten, nauwe rotsachtige smalle wegen, komen we er dus 20 tegen!!!
Als we boven aankomen...... wachtende mensen.... kaartje afstempelen,
wat ook weer een tijd duurt, wel mogen we een stempel zetten in ons paspoort.
We moeten een tijdje lopen over rotsachtige hoge trappen, voor Mieke moeilijk... we zouden moeten zoeken naar een gids met een rood/ geel vlaggetje, als we hem zien, zien we meteen dat we worden ingedeeld ineen groep, mogelijk 2 talige uitleg, Spaans en Engels.
Pffffff. wat zijn we verwend, graag privé gidsen anders niet.
We raken hem "per ongeluk kwijt "wat jammer nou.
Vervolgen onze weg heerlijk alleen, kunnen foto's maken over het MYSTIEKE MACHU PICCHU wat nog in de nevel hangt.
Toch heel indrukwekkend, hoe hebben ze het kunnen maken/bouwen zonder de materialen wat wij gewend zijn.
We maken meteen foto's maar het is al ontzettend druk, heel jammer, het haalt het net niet wat we verwacht hadden.
Toch mooi, maar zoveel mensen, ook blijkt het "ONE DIRECTION" je kan dus, als je eenmaal doorloopt niet meer terug.
Mieke blijft het rustig aan doen maar..... is toch maar boven gekomen!
De zon schijnt, we treffen het toch maar, eerst de mist, nu de zon, wat willen we nog meer.
Zijn de mensen massa zat en gaan weer naar de beneden, de reis naar beneden valt mee, 10.00 uur weer beneden.
Zoeken een leuke tent op en gaan HEERLIJK ontbijten, met het uitzicht op De Plaza van Aquas Calientes met een PISCO, hebben we verdiend!!
OEI... MUSQITOS zoals ze melden vlug spuiten, smeren, maar helaas sommigen vinden het " OLANDA "bloed weer net iets lekkerder, zo te zien zijn we echt niet de enige!!!
We gaan wandelen, kopen fruit voor de terugreis, snickers en een PISCO fles, deze wordt al open gemaakt in een parkje, hier staat een hele mooie grote DATURA, waar we gezellig samen iets drinken en foto's kunnen maken van de vogels in de bomen.
In het stadje/ dorpje lopende gaan we nog een ijsje eten in een geweldige tent, hadden we die maar eerder gezien.
Het lijkt wel of dat we ons vervelen... zijn zo gewend aan georganiseerd gedoe, en moeten dus ook weer FF wennen aan het niets doen.
Genieten er gelukkig wel van.
Dan weer naar de trein, op weg terug 16.00 uur 16.30 uur vertrek, de terugreis is vreselijk!! Kunnen onze benen niet echt strekken, zijn moe, donker buiten dus niets te zien, 20.15 uur weer in Cusco waar weer een chauffeur staat de wachten.
Thuis aangekomen kopen we een wijntje en praten de dag na onder genot van een wijntje.
23.00 uur naar bed vrij laat deze vakantie.