Zaterdag 24-9-2016 dag - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Jos Mieke Wally en Lea Peru reis - WaarBenJij.nu Zaterdag 24-9-2016 dag - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Jos Mieke Wally en Lea Peru reis - WaarBenJij.nu

Zaterdag 24-9-2016 dag

Door: Lea

Blijf op de hoogte en volg Jos Mieke Wally en Lea

24 September 2016 | Peru, Cuzco

Zoals altijd weer eens vroeg wakker, nou ja kan ik meteen iets schrijven en foto's proberen te plaatsen
MISSCHIEN wel leuk om te weten:

Wetenswaardigheden :
Dat er enorm veel backpakkers in Peru zijn.
Je altijd W.C. papier bij je moet hebben en dit niet in de W.C. mag gooien.
De vochtigheidsgraad 37% is.
De scholen door de overheid betaald worden incl. de universiteit, daar mogen alleen de beste naar toe, om het leren te stimuleren.
De meeste bewoners altijd een hoofddeksel dragen.
Er heel veel straathonden leven maar minder hondenpoep op straat ligt dan bij ons.
Er heel weinig mensen roken!!

De zaterdag: ons aanspreekpunt ( de man met de vele telefoon gesprekken bij aankomst Cusco ) regelde voor ons een chauffeur met gids voor de Heilige vallei te bezoeken Quanta costa 120 SOLLES pp.
Hier zagen wij van af en regelde via het Hotel alleen een taxie zonder gids.
De Heilge vallei bestaat uit een toer van circa een driekwart dag wil je alles bekijken, het ligt kilometers uit elkaar.
We bezochten onderweg een weverij, uitzichtpunten op geweldige plekken, reden door naar Ollantaytambo, wat bijna Machu Picchu evenaarde. Een klein dorpje waar verschillende trouwerijen achterelkaar plaats vonden met....... een huwelijksfotograaf!!
Heel leuk om te zien, wat een feest, alleen geen enkele lachende bruid?
De kraampjes overal met verschrikkelijk leuke dingen maar.............. we kopen niets meer hebben we ons voorgenomen.
Vervolgens kom ik weer met iets aan en Mieke gaat alleen maar kijken....
kan het ook niet laten en koopt een heerlijke poncho voor de koude avonden bij ons thuis.
Uiteindelijk blijken wij niet alleen "koopziek "Jossos ....... eindelijk zijn felbegeerde callabas ( ja eindelijk ) dan kan Wallos niet achterblijven!
We benieuwen ons allemaal hoe zwaar onze koffer zal zijn en of we het allemaal gepropt krijgen.
We vragen aan de chauffeur om nog 20 min om te rijden naar Moray dit is een zeer grote irrigatie plek waar de mannen nog foto's willen maken.
De chauffeur, die geen woord Engels kan, is zeer welwillig, stopt ook regelmatig voor mooie foto momenten. We laten ons benieuwen wat we moeten afrekenen.
Onderweg naar Moray, wat wel een heel oud dorpje was, ezels, schapen koeien, heel veel werkende mensen op het land, gezien.
Dit leverde weer veel mooie plaatjes op.
Nu vraagt de chauffeur CUSCO ?!?!?!? ha ha we moeten lachen, hij trouwens ook, het is duidelijk, hij wilt naar huis, het was ook een lange dag, inmiddels is het 17.00 uur geweest.
We komen aan en hij vraagt 180 SOLLES!!! van 10.00 uur tot 17.30 uur onderweg. Dit is wel FF een verschil!
Zoeken een flappentap ( tja met zoveel souvenirs! )
We gaan heerlijk uiteten in een moderne tent met leuke muziek, dit keer geen panfluit.
Kopen onderweg nog wijn, vragen glazen aan de receptie, lopen naar ons gezellig zitje, spreken de dag na en kijken foto's onder het genot van een wijntje.
We hebben, na vandaag een personen auto, de kleine bus. grote bus, trein, chesna en morgen weer een vliegtuig, bijna alle vervoersmiddelen gehad.
Morgen worden we 7.50 uur gehaald en beginnen aan ons laatste avontuur..... De amazone, hier blijven we 4 dagen en dan op weg naar huis, dan zit ons avontuur erop maar.... eerst deze dagen nog.
In de amazone hebben we geen bereik, dus niets op deze blog.
Tot schrijfs..... Liefs Lea

• 26 September 2016 - 22:31

Loes:

Wat vliegt de tijd zeg! En wat hebben jullie een hoop gezien, gedaan en meegemaakt in korte tijd! Dat zal wel even een zwart hay worden bij thuiskomst. Heel veel plezier nog de laatste dagen, let maar goed op elkaar X