Dinsdag 27-7-2016 - Reisverslag uit Puerto Maldonado, Peru van Jos Mieke Wally en Lea Peru reis - WaarBenJij.nu Dinsdag 27-7-2016 - Reisverslag uit Puerto Maldonado, Peru van Jos Mieke Wally en Lea Peru reis - WaarBenJij.nu

Dinsdag 27-7-2016

Blijf op de hoogte en volg Jos Mieke Wally en Lea

01 Oktober 2016 | Peru, Puerto Maldonado

We zijn dus om 5.00 uur al op 5.30 uur ontbijt, heerlijk rustig, 6.00 uur staat de boot klaar.
Het in bewolkt, wij vinden het heerlijk! Voor de afwisseling trek ik mijn wit/grijze blouse aan…
We vertrekken vanuit onze Lodge met de kano naar de jungle, lopen 1 a 2 km naar een kano, daar stappen we meteen in een kano, dit gaat niet zo makkelijk, maar ook met onze “ bijna “ oude benen lukt dit.
Arme Walter, onze super leuke jonge gids, deze moet dus peddelen met 8 personen.
We komen aan, lopen een stuk door de jungle, zien weer van alles, dan komen we weer bij een kano waar we door Walter naar Lost Lake gebracht, hier zoeken naar de Anaconda’s , helaas zien we er geen, de laatste keer dat ze gezien zijn was 10 dagen geleden.
Het wordt warm, heel warm, we zien van alles, Walter doet zijn uiterste best om ons alles te alles zien.
We vervolgen de kano tocht weer terug, zien vooral veel vogels onderweg waar de gids een superoog voor heeft, hij weet ons heel veel te vertellen, haalt regelmatig zijn boekje uit om de vogels aan te wijzen.
We zijn met een Nederlands stel, wat 3 maanden rondtrekt, en een 20 jarige Engelse jongeman in onze groep.
De Nederlandse man is boswachter, hij weet dus erg veel van vogels af. De jongeman, Robbert, een ADHD'er, is een vreemde gast, komt altijd te laat, loopt overal tegen aan, haalt vreemde fratsen uit, verliest regelmatig zijn spullen en tot slot….. stapt hij in het moeras, hier moet hij uitgetrokken worden. Met zware natte modderschoenen moet hij toch de weg vervolgen. Nu moet er nog 5 km gewandeld worden, op de helft wordt gestopt, bij de grootste of de oudste boom van het eiland, 300 jaar de doorsnee zou ik niet weten, hij staat op de foto. Het wordt nu wel erg warm, de vochtigheidsgraad is 90% !!!
We zijn dan ook blij als we op plek van bestemming zijn, hier staat de kano klaar en gaat we retour naar de Lodge.
Het is inmiddels al 13.00 uur, dus 7 uur onderweg geweest, dat maakt hongerig, de kok heeft weer uitstekend gekookt.
Nu een heerlijke douche verfrissend voor eventjes ondanks de beperkte elektrische capaciteit, staat de VEN aan als we op de kamer komen dit ws vanwege de warmte. We nemen plaats in de hangmatten, heerlijk, Mieke haalt voor het eerst een boek tevoorschijn, helaas daar komt niet veel van terecht, de oogjes hebben hier geen zin in en vallen dicht. We hebben pech, de musqitos hebben de overhand, we worden lek gestoken, wat blijft dat vervelend, een hele mooie vakantie, maar de musqitos…….
Om 16.00 uur een wandeling met uitleg over de Botanische ruin rond het park.
Deze dag is snel om, na het eten drinken we nog iets, we liggen om 21.00 uur allemaal in bed.
Slapen gaat gelukkig heel goed, we vallen allemaal om.