Woensdag 28-9-2016 - Reisverslag uit Puerto Maldonado, Peru van Jos Mieke Wally en Lea Peru reis - WaarBenJij.nu Woensdag 28-9-2016 - Reisverslag uit Puerto Maldonado, Peru van Jos Mieke Wally en Lea Peru reis - WaarBenJij.nu

Woensdag 28-9-2016

Door: Lea

Blijf op de hoogte en volg Jos Mieke Wally en Lea

01 Oktober 2016 | Peru, Puerto Maldonado

Woensdag 28 -9-2016 onze laatste vakantiedag
We mogen iets langer blijven liggen, dus ik kan al wat schrijven, om 5.00 uur wakker.
Rustig aan vandaag, we gaan ontbijten om 7.30 uur, om 8.00 uur vertrekken we met de boot voor te vissen, Walther en de bootsman hebben er ook zin in.
Voor de afwisseling trek ik vandaag mijn ( grijze ) blouse aan…..
We vervolgen de rivier stroom opvaart en zien enkele goudzoekers, die hard moeten werken voor 17 of 20 gram goud per dag, dat is omgerekend ?? waarvoor ze 12 a 20 uur per dag voor moeten werken, illegaal!!
Dus….. heel hard werken! geen Taxs betalen!!
Wat hebben we een leuke gids, doet zich enorm veel moeite voor ons vieren, de bootsman idem dito, we hebben weer eens geluk.
We nemen een kleinere afslag want de goudzoekers vervuilen het water met hun afval en dat is kwik!
We zien dus heel veel zilverkleurige vissen, dat zegt genoeg, ha ha misschien schitteren we vanavond allemaal wel.
Na een stuk varen stoppen we, proberen vis te vangen, Walther heeft 3 x beet, 1 x een meerval, en een vis met hele scherpe tandjes!!! een kleintje gooit hij terug om te groeien.
Wij voeren de vissen zegt Walter lachend als hij iedere keer weer nieuw aas aan onze haakjes moet vastmaken, Walter lacht er hard om.
Het is warm! heel warm we weten niet hoe warm, maar het is bijna niet vol te houden,
Zelfs de bootsman en Walther hebben het warm, we gaan dus terug naar de Lodge.
Als we terug komen zien we dat iedereen last van de warmte heeft, we doen rustig aan maar willen wel ff wat foto’s maken, we gaan terug naar cochita caiman, daar waar we de eerste dag naar toe waren gelopen, we willen nog FF terug om Kaaimannen te spotten.
We hebben geluk het is lunch time, zien enkele Kaaimannen vis eten en zetten dit op beeld, YES, dat hebben toch weer op beeld. Ook een paar vreemde kippen zetten we op beeld.
Als we terug komen kijkt de bemanning vreemd op….zijn jullie alleen gegaan?!?!? Ja???
Ws wordt dit niet veel gedaan door vakantie gasten en was het verstandiger om een MANCHETTA mee te nemen, maakt niet uit, zonder te verdwalen heelhuids weer terug.
Na terugkomst heerlijk douchen, zelfs de VEN is aan, dat zegt genoeg, zo warm!
De vochtigheidsgraad is geloven we boven de 90 % warm warm….
We hebben de eerste dagen dus weer geluk gehad toen was het minder warm, want dit is niet vol te houden.
Dan….. met het diner komt na de soep onze vis.. hij is heerlijk, de vis met de vreemde tandjes lekkerder dan de “meerval “ alle mensen aan de andere tafels kijken toe, wij hebben er schik in.
Walter brengt hem met een dik SMILE…..achteraf horen we dat hij hem zelf bereid heeft.
We geven hem alles wat we niet willen meenemen, een broek, schoenen, lampjes, zonnebrillen en onze “eerste hulp “pakketje, zijn gezicht glundert, de andere “ GUIDES “ kijken jaloers toe maar… het is ook een super leuke knul, 22 jaar oud, heel leergierig en wilt het ons altijd naar onze zin maken.
Wally zijn broek is erg groot, Jos geeft die van hem, ook de gekochte zonnebrillen die we op de eerste markt in Peru hebben gekocht.
De avond genieten we weer van een heerlijk etentje, we nemen 2 flessen wijn als afsluiting, de dames witte wijn, de heren rode wijn.
Walter komt en verteld dat hij ons morgen met de boot kan brengen, we hoeven dus nog geen afscheid te nemen, hij vindt het zelf ook erg leuk.
We slapen die nacht heerlijk, hoe kan dat nu???? Cocktails / bier / wijn ……..
In de nacht circa 4 uur komt het geroep van de apen weer, voor de laatste keer zullen we dit horen.